
Staden har haft en årlig BNP-tillväxt på 10% i alldeles för många år nu. Det nya hemmet för stora multinationella företag på jakt efter råtalang och entrepenörskap. Motorn och bränslet i den urstarka inhemska ekonomin. Credit crunchen är en tonårsfinne i ett ansikte som bara kan bli vackrare. Bombay är New York 1939. Möjligheternas stad. Där rikedom och välstånd byggs medan Europa trycker sedlar i väntan på bättre tider. Druckit några Jack med flatmaten Ash. Och jag kan se det nu. Vi bor i fel land och i fel världsdel. Asien och mest av allt Indien is the shit. Det har universal språket Engelska, demokratin och potensen. De går ju på viagra utan att veta om det. Företag vill sälja produkter till unga kåta män (och kvinnor!)inte till åldrande gnetiga europeer. Jag förstår marknadslogiken nu. Ingen ide att satsa på företag med en huvudmarknad i pensionärsålder a la Volvo Lastvagnar med merparten av försäljningen i Europa. Gamla människor sparar till döden. Marknaden behöver vitala aktörer i ett brunstigt åldersspann villiga att leva livet fullt ut! Det är så uthållig profit skapas. Londonsvennen tänker och känner för Indien mer än någonsin tidigare!
Jag har sagt det tidigare och jag säger det igen, dags att besöka Indien!
SvaraRadera"Åldrande gnetiga europeer", glömt inte att denna konsumentgrupp ofta är den mest köpstarka gruppen. Unga brunstiga indier saknar ofta kapitalet för att handla många av de lönsammaste konsumtionsartiklarna.
Basta.
Toapapper är något du borde lansera i Indien. KOmmer gå åt som smör.
SvaraRadera